Сказки старой Англии |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
Сказки старой Англии |
Ursula |
21.7.2008, 22:43
|
Новичок Группа: Пользователи Сообщений: 15 Регистрация: 25.5.2006 Пользователь №: 70 111 Репутация: 0 |
А как насчёт того, чтобы вечером у костра послушать или рассказать самим старые английские сказки, саги, баллады...
-------------------- переведены со старого форума Альянса
|
Dr.Watson |
9.1.2015, 23:18
|
Новичок Группа: Пользователи Сообщений: 22 Регистрация: 29.12.2014 Пользователь №: 578 991 Город: Москва Репутация: 2 |
Ну, это уж ты копай. Я вот нашел сведения, что Китс "перепел" поэму у Аллейна Шартье - в книжке про Английскую поэзию - вот ее и выдал. А я, в основном, "спец" по музыке да стишкам.
Сейчас попробую музыкальную темку в разделе 18-го века замутить. А там и до 19-го дойдем. -------------------- "Гусар, доживший до 30 лет - не гусар, а говно" - © маршал Даву
|
Иоакиммюрат |
9.1.2015, 23:26
|
Участник Группа: Пользователи Сообщений: 1 940 Регистрация: 18.3.2013 Пользователь №: 253 765 Город: Одесса Репутация: 50 |
|
Dr.Watson |
10.1.2015, 20:04
|
Новичок Группа: Пользователи Сообщений: 22 Регистрация: 29.12.2014 Пользователь №: 578 991 Город: Москва Репутация: 2 |
Фишка в том - правильно ли Китс перепел сюжет поэмы или это - собственное произведение по мотивам. Ну разумеется "по мотивам". Можно попробовать разыскать оригинальный текст да сравнить. И на прозе.ру и мое - тоже "по мотивам". Но, как говорится - "переводы - как женщины: если верны - то некрасивы, если красивы - то не верны". -------------------- "Гусар, доживший до 30 лет - не гусар, а говно" - © маршал Даву
|
Dr.Watson |
26.1.2015, 20:27
|
Текст оригинальной поэмы La Belle Dame Sans Merci Аллейна Шартье до нашего времени полностью, скорее всего, не дошел, но пересказ из Вики такой: "молодой человек домогался любви знатной дамы. Но та изводила его своими капризами, не говоря ему ни да ни нет, в результате он умер".
Аналогично фильму "Собака на сене", правда, фильм со счастливым концом. Alain Chartier La Belle Dame sans mercy (début) - вступление Nagaires chevauchant pensoye Com home triste et doloreux Au dueil ou il faut que je soye Le plus dolent des amoureux Puis que par son dart rigoreux La mort me tolly ma maistresse Et me laissa seul langoreux En la conduite de Tristesse Si disoye il fault que je cesse De dicter et de rimoyer Et que j’abandonne et delaisse Le rire pour le lermoyer La me faut le temps employer Car plus n’ay sentiment ne aise Soit d’escrire soit d envoyer Chose qu a moy ne autre playse Qui vouldroit mon vouloir contraindre A joyeuses choses escrire Ma plume n’y saurait actaindre Non feroit ma langue a les dire Je n’ay bouche qui puisse rire Que les yeulx ne la desmantissent Car le cuer l’envoyrait desdire Par les larmes qui des yeulx yssent Je laysse aux amoreux malades Qui ont espoir d’alegement Faire chancons diz et balades Chascun a son entendement Car ma dame en son testament Print a la mort Dieu en ait l ame Et emporta mon sentement Qui gist o elle soubs la lame Desormais est temps de moi tayre Car de dire suis je lasse Je vueil laissier aux autres faire Leur temps est le mien est passe Fortune a le forcier casse Où j epargnoye ma richesse Et le bien que j’ay amasse Ou meilleur temps de ma jennesse Amours a gouverne mon sens Si faulte y a Dieu me pardonne Si j’ay bien fait plus ne m’en sens Cela ne me toult ne me donne Car au trepas de la tresbonne Tout mon bienfait se trespassa La mort m assit illec la bonne Qu oncques plus mon cuer ne passa En ce penser et en ce soing Chevauchay toute matinee Tant que je ne fu guere loing Du lieu ou estoit la dinee Et quant j eus ma voye finee Et que je cuiday herbergier J’ouy par droicte destinee Les menestriers en un vergier Si me retrahy voulentiers En un lieu tout coy et prive Mais quant mes bons amis antiers Scurent que je fu arrive Ils vindrent tant ont estrive Moitie force moitie requeste Que je n ay oncques eschive Qu ils ne me mainent à la feste A l’entrer fu bien recueilli Des dames et des damoiselles Et de celles bien acueilly Qui toutes sont bonnes et belles Et de la courtoisie d elles Me tindrent ilec tout ce jour En plaisans parolles nouvelles Et en tresgracieux sejour Disner fut prest et tables mises Les dames a table s assirent Et quant elles furent assises Les plus gracieux les servirent Telz y ot qui a ce jour virent En la compaignie liens Leurs juges dont semblant ne firent Qui les tiennent en leurs liens Un entre les autres y vy Qui souvent aloit et venoit Et pensoit comme homme ravy Et gaire de bruit ne menoit Son semblant fort contretenoit Mais Desir passait la raison Qui souvent son regart menoit Tel foiz qu’il n’estoit pas saison De faire chiere s efforsoit Et menoit une joye fainte Et a chanter son cuer forsoit Non pas pour plaisir mais pour crainte Car tousjours un relais de plainte S’enlasoit au son de sa voix Et revenoit a son atainte Comme l oisel au chant du bois Des autres y ot plaine salle Mais cellui trop bien me sembloit Ennuye maigre blesme et pale Et la parolle lui trembloit Gaires aux autres n assembloit Le noir portoit et sans devise Et trop bien home ressembloit Qui n’a pas son cuer en franchise De toutes festoyer faingnoit Bien le fist et bien lui seoit Mais a la foiz le contraingnoit Amours qui son cuer hardeoit Pour sa maistresse qu’il veoit Que je choysi lors clerement A son regart qu’il asseoit Sur elle si piteusement Assez sa face destournoit Pour regarder en autres lieux Mais au travers l’ueil retournoit Au lieu qui lui plaisoit le mieulx J apperceu le trait de ses yeulx Tout empenne d umbles requestes Si dis a part moy se m aist Dieux Autel fumes comme vous estes A la foiz a part se tiroit Pour raffermer sa contenance Et trestendrement souspiroit Par doloreuse souvenance Puis reprenoit son ordonnance Et venoit pour servir les mes Mais a bien jugier sa semblence C estoit un piteux entremes Apres disner on s avanca De dancer chascun et chascune Et le triste amoureux danca Ades o l autre ades o l une A toutes fist chiere commune O chascune a son tour aloit Mais tousjours retournoit a une Dont sur toutes plus lui chaloit Сообщение отредактировал Dr.Watson - 26.1.2015, 20:53 -------------------- "Гусар, доживший до 30 лет - не гусар, а говно" - © маршал Даву
|
Текстовая версия |
|
Сейчас: 3.11.2024, 23:44
|